emmareinholdsson

Alla inlägg under december 2015

Av Emma Reinholdsson - 31 december 2015 23:45

Gott nytt år! Om bara några minuter så är det ett helt nytt år! 2016. Hoppas att alla har haft ett bra 2015, det har iallafall jag. Vi har gjort så mycket det här året. Det bästa minnet jag har från 2015 var när vi var i London. Det var super kul. Vi var bland annat på Madame tussauds. På Madame tussauds finns det en massa vaxfigurer som är formade som olika kändisar, superhjältar m.m Om ni ska till London någon gång så tipsar jag verkligen om att fara på Madame tussauds. 

Vad är ert bästa minne från 2015?

 

      

Av Emma Reinholdsson - 27 december 2015 11:00

 


Här är några insperationsbilder på olika nagelacksdesigns om man kan ha på nyårsafton. Jag är inte så bra på att måla mina naglar själv, men ibland går det ganska bra. När jag målar mina naglar så gör jag inte så avanserade mönster. Jag brukar oftast bara ha en färg. Jag hoppas att ni har får lite insperation vad ni vill göra för naglar på nyårsafton. :)

Av Emma Reinholdsson - 24 december 2015 11:42

Jaaaa! Idag är det julafton. Den bästa dagen på hela året tror jag! Idag har jag på mig ett par röda leggings och en vit spetsklänning. Klänningen är inte så julig men jag tycker att den är fin. Vi ska nog snart fara till mormor och morfar och äta lunch. Sen ska vi vara där hela kvällen. Det ska bli mysigt. God jul på er alla!

Av Emma Reinholdsson - 18 december 2015 18:11

Som ni vet så går jag gymnastik. Jag både tränar och tävlar. Jag tävlar i steg serier, som är serier som svenska gymnastikförbundet har gjort. Men jag tävlar även på valfria serier som är serier som jag och min tränare har gjort själva. Om man är tjej och tävlar så tävlar man på fyra olika redskap. Barr, bom, hopp och fristående. På de valfria serien på friståendet så har man musik som man ska göra volter och lite andra saker i takt till musiken. Det finns även tävlingar som man tävlar i styrka och smidighet, och det var min förra tävling. Jag älskar att tävla och träna, om inte gymnastik hade funnits så vet jag inte vad jag hade gjort. Om det är något ni vill veta mer om så är det bara att skriva det i en komentar:) ha en bra kväll!

Av Emma Reinholdsson - 14 december 2015 18:47

Idag har jag och en kompis bakat vaniljmuffins. Vaniljmuffins är en av dom enklaste sakerna att baka tycker jag. Vi gjorde dom lite extra fina nu till jul. Vi hade köpt muffinsformar som hade julmönster. Vi hade också köpt typ tandpetare med renar och andra julfigurer på. Dom blev väldigt fina och juliga. Ha en bra kväll!

Av Emma Reinholdsson - 13 december 2015 20:01

Nu är det bara 11 dagar kvar tills julafton!!!

Av Emma Reinholdsson - 11 december 2015 18:25

Igår så bakade jag kokostoppar, det är supergott. Jag valde att doppa undersidan i mörk choklad. Kokostoppar är ganska lätt att göra, om du vill prova det så läs bara här nere.

                   Ingredienser

  • 50 g smör
  • 200 g kokosflingor
  • 1 stort ägg
  • 1 dl strösocker
  • Rivet skal av 1 apelsin
  • 1 msk pressad apelsinsaft
  • 100 - 150 g mörk choklad (om man vill)

                    Gör såhär

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Smält smöret och låt det svalna. Rör ihop smöret med övriga ingredienser.Låt smeten stå och svälla i cirka 10 minuter.
  • klicka ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen 8 - 10 minuter. Låt dom svalna.
  • Smält chokladen och doppa kokostopparna i chokladen (om man vill)
  • Låt chokladen stelna.
  • Klart!:)

 

 

Av Emma Reinholdsson - 8 december 2015 20:02

Idag tänkte jag göra en till lista, men nu med 5 saker jag gillar med julen. Jag kommer inte att ta dom i någon speciell ordning, jag skriver bara den första jag kommer på.

  • Att vara med släkten och ha det mysigt
  • All den goda maten och julmusiken
  • Jag gillar också att köpa julklappar till alla, och jag tycker att det är så mysigt att sitta och slå in klappar.
  • Att titta på kalle anka klockan 3 på julafton
  • Att vakna på julaftons morgon                                                                                                                       Det var några av alla saker som jag gillar med julen. Det finns ju mycket mer också men om jag skulle skriva allt så skulle listan bli jätte lång:) Vad är det bästa du vet med julen?                                                                 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Emma Reinholdsson och jag är en tjej på 12 år. I denna blogg kan du läsa om min vardag, tips, pyssel, gymnastik och lite annat smått och gott.

Hoppas du gillar det du läser!

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards