emmareinholdsson

Alla inlägg under april 2016

Av Emma Reinholdsson - 29 april 2016 11:15

Hej på er!

Om ni undrar varför jag inte har lagt upp nått på blogged de senaste dagarna så är det därför att jag har varit sjuk, jag har varit förkyld.

Jag är fortfarande inte helt frisk, men iallafall lite piggare. 

Har ni något som ni vill att jag ska blogga om? Jag har lite idétorka så det skulle vara bra om ni gav mig lite förslag!

Av Emma Reinholdsson - 28 april 2016 11:00

 

1. Om du vill att din hästsvans ska se lite längre ut kan du ta cirka halva nedre delen av håret och sätta upp dset i en låg hästsvans, och sedan tar du resten av håret och sätter upp det i en vanlig hästsvans. Då ser det ut som att din hästsvans är längre.

 

2. Spaya hårspray på dina hårnålar innan du sätter fast dom så håller dom bättre.


3. Om du har en eller flera gamla konservburkar kan du ta omslagningspapper och slå in dom så att dom blir lite finare, och sedan kan du ha dina sminkborstar i den/dom.

 

4. Om du inte har någon eyeliner så kan du ta lite mascara på en smal borste och aplicera som en eyeliner.


5. Om du inte vill använda värme på ditt hår när du ska locka det så kan du blöta håret lite och sen ta sugrör och snurra håret runt det, när du har snurrat upp håret ska du knyta ihop sugröret så att det inte håret åker ut. sov med det en natt och sen när u tar ut dom är det lockigt!

 

 

Av Emma Reinholdsson - 21 april 2016 16:13

 

Hej på er!

Hoppas ni har haft en bra vecka hittills, det har jag iallafall!  

Vi har haft två nationella prov i engelska i Måndags och vi ska ha ett till imorgon. Med det ska nog gå bra hoppas jag.

Efter skolan imorgon ska jag iallafall hem och packa för jag ska till tre kompisar och sova där. Det ska bli roligt!

Vad har ni gjort i veckan?

Av Emma Reinholdsson - 19 april 2016 16:00

 

1. När du har målat naglarna kan du spola naglarna under kallt vatten ett par minuter, då torkar lacket snabbare.

 

 

2. För att göra en lätt och snabb sotning på ögonlocket kan du måla en hashtag (#) i yttre kanten av ögat och sedan sudda ut den.

 

 

3. Ta en bit papper och lägg på ögonlocket när du tar på mascara, då blir det inte svart på ögonlocket.

 

 

4. måla eyeliner på den övre delen av din ögonfransböjare, böj sedan dina ögonfransar så nära ögonlocket som möjligt. När du tar bort den kommer du ha en liten eyeliner som det bara är att fylla i.

 

 

5. Massera naglarna då och då för att få dom att växa längre.

Av Emma Reinholdsson - 12 april 2016 09:03

1. Favoritlåt just nu? Dangerous woman

2. Hur varmt/kallt är det hos er just nu? 4°c

3. Popcorn eller salta pinnar? Popcorn

4. Snö hela året om eller 35°c hela året om? 35°c hela året om.

5. En sak du alltid gör på morgonen? Jag äter alltid frukost.

6. Tjocktröja på den varmaste dagen på året eller linne på den kallaste dagen på året? Jag skulle nog ta tjocktröja på den varmaste dagen på året.

7. En sak du ska göra idag? Jag ska åka madrass för vi har friluftsdag med skolan idag.

8. Vad åt du till frukost idag? Jag åt en macka med skinka, ost och gurka.

9. Spelar du något instrument? Ja jag spelar fiol.

10. Godis eller glass? Åhh... Så svårt! På sommaren vill jag helst ha glass men på vintern vill jag helst ha godis. Jag måste ta båda haha!

Av Emma Reinholdsson - 8 april 2016 13:57

Yaay! Idag är det Fredag igen! Vi slutade för ett tag sen och nu ska jag snart fara på träning. Tänkte inte skriva så mycket idag ville bara updatera lite.

Av Emma Reinholdsson - 5 april 2016 16:33

Nu var det ett tag sen jag uppdateratde något på bloggen...igen. Men jag har inte haft så bra förslag vad jag ska skriva om. Men det kanske kommer bli ett tag till där jag inte skriver så mycket för vi har nationella prov i veckan. Fast vem vet, jag kanske uppdaterar jätte ofta ändå! Ja men iallafall så hade jag tänkt atr baka lite ikväll. Jag tror att det blir daim biskvier om jag inte hittar nått annat gott. Det kommer ett blogginlägg om det om några dagar tror jag!

Av Emma Reinholdsson - 2 april 2016 09:45

1. Ain't no saint - Peg Parnevik


2. If i could fly - One Direction


3. Dangerous woman - Ariana Grande


4. Like i would - Zayn


5. 2 heads - Coleman Hell


6. Someone who can dance - Icona pop


7. NO - Megan Trainor


8. Painting greys - Emmit Fenn


9. Wild things - Alessia Cara


10. Hey - Fais, Afrojack

Presentation


Hej!
Mitt namn är Emma Reinholdsson och jag är en tjej på 12 år. I denna blogg kan du läsa om min vardag, tips, pyssel, gymnastik och lite annat smått och gott.

Hoppas du gillar det du läser!

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards