emmareinholdsson

Alla inlägg under mars 2016

Av Emma Reinholdsson - 31 mars 2016 07:30

 

Ingredienser:

2 ägg

2,5 dl strösocker

100 g smält smör

2 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker

1 krm salt

4 msk kakao

0,5 tsk bakpulver


Gör såhär:

1. sätt ugnen på 200 grader

2. smält smöret

3. vispa ihop ägg och socker fluffigt

4. häll i smöret och vispa sedan igen

5. Blanda ner alla torra ingredienser noga, och rör försiktigt ner allt i smeten

6. fördela smeten i ca 14 till 16 muffinsformar

7. grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter

8. klart!

 


<3

Av Emma Reinholdsson - 30 mars 2016 07:45

 

Av Emma Reinholdsson - 29 mars 2016 10:54


Det här är en av mina nya favoritlåtar. Den är så bra!

Zayn som nu har lämmnat One Direction har börjat göra låtar själv vilket jag tycker är superbra!

Den första låten som han släppte för ett tag sen var Pillowtalk som blev väldigt populär, och nu har han släppt några låtar till som är jättebra! Men av alla låtar som han hitils har släppt tycker jag att Like i would är bäst. Om ni inte har lyssnat på den tycker jag att ni borde göra det! :)

Av Emma Reinholdsson - 27 mars 2016 11:43

Igår var det påskafton! Vi var hemma hos mormor och morfar hela kvällen och vi hade det jättekul! På dagen var vi först och shoppade lite. Jag köpte blandannat en grön tröja. Efter det for vi till mormor och morfars stuga över dagen. Vi åt lunch, grillade marsmellos och byggde snögubbar.
Vid 4 tiden åkte vi hem och fixade oss. På kvällen åt vi påskbuffé, letade ägg, spelade spel, åt godis och bara hade kul!

Idag ska vi fara till stugan igen! Det ska bli kul. Hoppas alla har haft en bra påsk!

Av Emma Reinholdsson - 26 mars 2016 15:30

Idag tänkte jag inte skriva nått speciellt, jag ville bara önska alla en glad påsk! Hoppas ni får världens bästa påsk!

Av Emma Reinholdsson - 24 mars 2016 20:36

Jag har verkligen inte vart bra på att uppdatera på bloggen under den senaste tiden. Jag vet inte riktigt varför det har blivit så, men jag ska försöka bättra mig. En av orsakerna till att jag inte ha bloggat så mycket är för att jag inte har haft något att skriva om. Men jag har några idér till inlägg som jag ska skriva. Så snart kommer det komma upp fler inlägg!

Av Emma Reinholdsson - 17 mars 2016 16:30

Nu vat det ett tag sen jag skrev något här. Anledningen är att jag var ju som sagt på en tävling och sen har jag varit sjuk. Men iallafall jag tycker att tävlingen gick bra och jag blev nöjd. Jag tycker att det gick bäst på friståendet. Tävlingen slutade med en tredjeolats för mig. Jag är nöjd med tävlingen :)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Emma Reinholdsson och jag är en tjej på 12 år. I denna blogg kan du läsa om min vardag, tips, pyssel, gymnastik och lite annat smått och gott.

Hoppas du gillar det du läser!

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards